همه چيز درباره طراحي سايت فروشگاهي و مزاياي آن


ويژگي هاي طراحي سايت فروشگاهي


يک وب سايت فروشگاهي، براي آن که بتواند اعتماد و اطمينان کاربران خود را جلب کند، بايد داراي ويژگي ها و قابليت هايي باشد. برخي از ويژگي هاي مهم طراحي سايت فروشگاهي عبارتند از :


ويژگي اول – طراحي سايت فروشگاهي به صورت ريسپانسيو


در سال هاي اخير، شاهد گسترش چشمگير استفاده از تلفن هاي همراه هستيم. اين موضوع باعث روي آوردن طراحان وب به طراحي سايت ريسپانسيو (واکنش گرا) شده است. کاربران وب بيشتر از تلفن هاي همراه يا تبلت ها استفاده مي کنند و کارهاي اينترنتي خود را از اين طريق انجام مي دهند. به همين دليل، طراحي سايت متناسب با صفحه هاي موبايل يا تبلت اهميت يافته است. طراحي سايت ريسپانسيو بر روي تجربه کاربر تاثير مي گذارد و موجب مي شود کاربر مدت زمان بيشتري را در سايت سپري کند. الگوريتم هاي موتور جستجوي قدرتمند گوگل بسيار هوشمند و به روز هستند و به سايت هاي ريسپانسيو يا موبايل فرندلي، امتياز مثبت مي دهند و باعث بهبود رتبه آن سايت مي شوند.


ويژگي دوم – پياده سازي تکنيک هاي سئو و بهينه سازي سايت در طراحي سايت فروشگاهي


رعايت اصول سئو در طراحي سايت فروشگاهي بسيار اهميت دارد و باعث بهتر ديده شدن فروشگاه اينترنتي توسط کاربران وب مي شود زيرا آن را از طريق موتورهاي جستجو سريع تر مي يابند. بهينه بودن سايت فروشگاهي به افزايش رتبه صفحات سايت کمک زيادي مي کند. از ديگر تکنيک هاي سئو در طراحي سايت، افزايش سرعت بارگذاري محتواي سايت است که اين مورد، دسترسي آسان و در کمترين زمان کاربران به صفحات سايت را فراهم مي کند.


ويژگي سوم – طراحي سايت فروشگاهي جذاب و مدرن با گرافيک بالا


تحقيقات انجام شده روي رفتار کاربران سايت نشان مي دهد که کاربران در ابتداي ورود به يک سايت، به گرافيک و طراحي آن واکنش نشان مي دهند و گرافيک مدرن و جذاب مي تواند توجه آن ها را به خود جلب کند و باعث ماندگاري بيشتر وي در سايت شود. استفاده از تصاوير با کيفيت، جذاب و متناسب با موضوع سايت روي کيفيت گرافيکي و ظاهر سايت بسيار موثر است. رنگ ها نيز در طراحي سايت کاربر پسند نقش مهمي دارند و طراحان وب بايد دانش لازم در روانشناسي رنگ ها براي طراحي سايت را داشته باشند.


 


ويژگي چهارم – چيدمان محصولات در طراحي سايت فروشگاهي


چيدمان محصولات يک سايت فروشگاهي نبايد يکنواخت باشد؛ به گونه اي که کاربر تمايلي به ديدن آن ها نداشته باشد و سايت را ترک کند. چيدمان محصولات را بايد به گونه اي انجام داد که تنوع محصول در آن ديده شود. يعني کاربر بايد هنگام بازديد از سايت فروشگاهي، با طيف وسيعي از محصولات رو به رو شود تا احساس خستگي و يکنواختي نکند. مي توان محصولات جذاب و پر فروش را در صفحه اصلي سايت قرار داد تا توجه کاربر را بيشتر جلب کند.


ويژگي پنجم – درج مشخصات فني و جزئيات کامل محصولات فروشگاه


کاربران به قصد کسب اطلاعات لازم درباره محصولات مورد نيازشان به سايت هاي فروشگاهي مراجعه مي کنند و تا اطلاعات لازم را درباره آن ها ندانند، به خريد اقدام نمي کنند. معمولا افراد تمايل دارند محصولات با برندهاي مختلف را با يکديگر مقايسه کنند و جزئيات کامل درباره آن ها را بدانند. پس يک سايت فروشگاهي بايد اطلاعات فني و ساير جزئيات را در زير هر محصول درج نمايد و امکان مقايسه چند محصول با يکديگر را نيز فراهم کند.


ويژگي ششم – سبد خريد و صفحه پرداخت


محصولات بايد به گونه اي در سايت قرار گيرند که کاربر نياز داشتن آن محصول را در خود حس کند و به خريد آن محصول ترغيب شود. کاربر پس از مشاهده محصول، بايد بتواند به راحتي و با اطمينان خاطر سفارش خود را ثبت کند و فرآيند خريد را طي کند. قابليت اضافه کردن محصول به سبد خريد و اتصال به درگاه پرداخت بايد در دسترس کاربر باشد و در داخل سايت به دنبال آن نگردد.


ويژگي هفتم – امتياز دهي و اولويت بندي محصولات


يکي از ويژگي هاي مهم سايت هاي فروشگاهي، امتياز دهي به محصولات توسط کاربران (خريداران) و نظردهي درباره محصولات است. کاربران يک سايت فروشگاهي بايد بتوانند نظرات خود درباره هر محصول را زير آن محصول درج کنند تا کاربران ديگر نيز قبل از خريد، اين نظرات را ببينند و تصميم گيري بهتري داشته باشند.


براي طراحي سايت روشگاهي خود از طراحان برتر سايت کمک بگيريد.


مشخصات

تبلیغات

محل تبلیغات شما
خرید سکه ساکر استارز محل تبلیغات شما محل تبلیغات شما

آخرین جستجو ها


مدرسه شاد طلوع دانلود فول آلبوم اهنگ خواننده ها و گلچین Jana بازیافت معرفی کالا فروشگاهی ترازو فروشگاهی معرفی کالا *أَبوأَمير* Educador Tic